Usvojen radni tekst Izvještaja o zaštiti potrošača u Bosni i Hercegovini
Usvojen radni tekst Izvještaja o zaštiti potrošača u Bosni i Hercegovini Udruženja za zaštitu potrošača BiH u saradnji sa insitucijama i nosiocima zaštite potrošača prvi
Potrošač je svako fizičko lice koje kupuje, stiče ili koristi proizvode ili usluge za svoje lične potrebe ili za potrebe svog domaćinstva.
Prioriteti će se realizovati u saradnji sa Ministarstvom trgovine i turizma RS i drugim nosiocima zaštite potrošača u RS i BiH kao i sa opštinskim i gradskim vlastima. ToPeeR će, takođe, aktivno učestvovati u radu evropskih i međunarodnih organizacija potrošača, kao i u procesu regionalnog povezivanja potrošačkih organizacija na Balkanu
U slučaju nedostatka na proizvodu, trgovac je, na zahtjev i po izboru potrošača, dužan:
Za proizvod koji ima vidljiv nedostatak, potrošač treba zahtjev dostaviti trgovcu u pisanoj formi u roku od osam dana od dana preuzimanja proizvoda ili od dana obavljene usluge.
Ukoliko potrošač naknadno otkrije skriveni nedostatak na proizvodu, zahtjev treba u pisanoj formi podnijeti u roku od dva mjeseca od dana kada je skriveni nedostatak otkriven, a najkasnije u roku od dvije godine od dana preuzimanja proizvoda ili od dana obavljene usluge. Ovaj rok ne odnosi se na proizvode s garancijom (garantnim listom).
Ako trgovac ne osporava nedostatak, dužan je bez odgađanja zadovoljiti zahtjev potrošača.
Međutim, ako trgovac osporava nedostatak, dužan je potrošaču odgovoriti u pisanoj formi u roku od osam dana od prijema zahtjeva.
U slučaju neslaganja oko pritužbe potrošača, između trgovca i potrošača kad je u pitanju istpavnost proizvoda, zvaničan stav o ovome će dati nadležni inspekciski organ odnosno sudski vještak.
Ukoliko potrošač ne ostvari svoja prava na način da nije zadovoljan odnosom trgovca prema podnesenom, kako bi iskoristio ostale mehanizme zaštite može se obratiti nekom od udruženja potrošača u Republici Srpskoj.
Udruženja potrošača predstavljaju vrlo bitan subjekt u sistemu zaštite potrošača, jer imaju ulogu posrednika između potrošača, privrednih subjekata i nadležnih organa, inspekcija i drugih subjekata u Republici Srpskoj kojima je zakonom propisana obaveza zaštite potrošača, a sve u cilju zaštite pojedinačnih i zajedničkih interesa potrošača. U Republici Srpskoj djeluju sljedeća udruženja za zaštitu potrošača i to:
Potrošač treba pismeno da iznese kršenje svojih prava jednom od udruženja, te da dostavi prateće dokumenta. Udruženja su dužna da provode postupak, odnosno da posreduju u rješavanju prigovora te da o rezultatu obavjeste potrošača.
Ukoliko potrošač nije zadovoljan rezultatom prethodno navedenog postupka, odnosno ukoliko udruženja ne uspiju da riješe prigovor potrošača, za ostvarivanje svojih prava može se obratiti nadležnom organu Republičke uprave za inspekcijske poslove Republike Srpske i drugim nadležnim inspekcijama i tijelima prema njihovoj nadležnosti.
Uloga Republičke uprave za inspekcijske poslove Republike Srpske je da kontroliše primjenu propisa koja uključuje primjenu propisa iz oblasti zaštite potrošača i lojalne konkurencije. Ako trgovac neopravdano odbije zahtjev potrošača, inspektor će, na zahtjev potrošača, donijeti rješenje kojim se trgovcu naređuje da udovolji zahtjevu potrošača ukoliko je opravdan.
Ukoliko je potrošač iscrpio sva pravna sredstva a nije zadovoljan ostaje mu mogućnost tužbe stvarno i mjesno nadležnom sudu.
Usvojen radni tekst Izvještaja o zaštiti potrošača u Bosni i Hercegovini Udruženja za zaštitu potrošača BiH u saradnji sa insitucijama i nosiocima zaštite potrošača prvi
Usvojen radni tekst smjernica za zaštitu potrošača pri eletronskoj trgovini u BIH Smjernicama su obuhvaćeni svi nedostajući propisi i to ne samo u Zakonu o
Jačanje kapaciteta udruženja potrošača u sektoru internet trgovine U cilju informisanja šire javnosti -potrošača, udruženja za zaštitu potrošača i druge organizacije civilnog društva koje prepoznaju
Uspostavljenje radne grupe za unapređenje okvira potrošačke politike Potrošači se prilikom internet kupovine suočavaju sa nizom problema kao što su: odustajanje od kupovine, predugo vrijeme
Druga faza projekta “Doprinos udruženja potrošača u zaštiti prava potrošača u BiH u skladu s pravilima EU o e-trgovini” Projekat “Doprinos udruženja potrošača u zaštiti
Jačanje kapaciteta udruženja potrošača u sektoru internet trgovine Prava potrošača nisu adekvatno zaštićena kada je u pitanju kupovina putem interneta, zaključak je analize koju su